כאימהות אנחנו רוצות לעטוף את הבייביז שלנו ולהגן עליהם מהעולם. אנחנו מרחיקות מהם כל דבר מסוכן, מתקינות מנעולים על דלתות, מכסות את פינות השולחן בספוגים רכים ועושות את הכל על מנת שהם יוכלו להסתובב בבית בביטחון מלא אבל לפעמים זה גם פוגע בהם, במיוחד כשהם לא נועלים נעלי טרום הליכה.

אני מאמינה שתפקידנו כאימהות הוא לא רק להגן על הילדים שלנו, אלא גם ליצור עבורם סביבה תומכת התפתחות. סביבה המעודדת אותם להרגיש, לגעת, לטעום, לחוות ולגלות עולם בקצב המתאים להם.

5 דרכים ליצירת סביבה תומכת התפתחות לבייבי שלך

התפתחות תינוקות מתרחשת באמצעות גירויים שונים המאפשרים לחושיו של התינוק להבין טוב יותר את העולם ולהגיב טוב יותר לסביבה.

כאימהות אנחנו יכולות לעזור לבייבי שלנו להתפתח טוב יותר באמצעות 5 דרכים:

  1. לגרות את חמשת החושים – זו הסיבה שאנחנו מקיפות את הבייבי בכל מיני צעצועים ומשחקים בעלי צבעים שונים (מי מאיתנו לא שמה בעגלה מגן ראש עם תמונות בשחור ולבן), בעלי לחצנים מרעישים (מי המציא אותם בכלל?), בעלי מרקמים שונים ועוד ועוד. הגירויים האלה מחדדים את החושים ועוזרים לתינוק להבין איך מרגיש ונראה העולם סביבו.
  2. לייצר מרחב תנועה בטוח – על משטח הפעילות או בעריסה אנחנו יוצרות עבור התינוק מרחב בטוח להתגלגל, לזחול, לשבת ולתרגל שיווי משקל.
  3. להעניק הרבה חום ואהבה – כל חיבוק וכל נשיקה, כל ליטוף וכל חיוך משפיעים על התפתחות הרגשית ועל הפעילות המוחית של הבייבי. אלה עוזרים לו להבין שיש לו מקום בעולם.
  4. להשמיע קולות, צלילים ודיבור – בחודשים הראשונים לחייו של התינוק אנחנו משמיעות בעיקר הברות מוזרות כמו מוווווו, קו קו רי קו או האו האו אבל לאורך זמן צלילים וקולות אלה מאפשרים לו ללמוד על העולם ולפתח את יכולות הדיבור שלו על ידי חיקוי הצלילים ששמע.
  5. לייצר סדר יום קבוע – שגרה זה לא דבר רע כשזה מגיע אל סדר היום של התינוק. הקבעון בסדר היום וההבנה מה עומד להיות בכל שלב של היום יוצרת עקביות המחזקת את הביטחון.

אבל הדרך הטובה ביותר לבייבי ללמוד על העולם היא פשוט לגלות אותו בעצמו, דרך הרגליים.

למה כדאי לשים נעלי טרום הליכה לתינוק?

כאימהות מגוננות ודואגות אנחנו מלבישות את הבייבי באוברול מלא בתיקתקים (עם כיסוי רגליים) וכדי לוודא שחם לו ונעים אנחנו גם מוסיפות על האוברול זוג גרביים. אבל רק ליתר ביטחון, כן?

בפועל כף הרגל הקטנה והמתוקה של התינוק לא יכולה להיות עטופה כל היום, שלא נאמר חנוקה בתוך אוברולים וגרביים. כף הרגל צריכה מרחב נוח וגמיש להתפתחות תקינה כך שהלבוש של התינוק צריך לאפשר תנועה טבעית וחופשית של כף הרגל. כאן נכנסות לתמונה נעלי טרום הליכה.

בדומה למעבר מאוכל נוזלי לאוכל טחון לאוכל מוצק, יש גם הדרגתיות במעבר מנעלי טרום הליכה לנעליים עם סוליה קשיחה.

בחודשים הראשונים גורבים לבייבי גרביים חמימות, עדינות ונוחות (ולפעמים יותר מזוג אחד). כשמגיע שלב הזחילה, הגרביים מוחלפות בנעלי טרום הליכה בעלות סוליה רכה המותאמת לכף הרגל וכשההליכה מתייצבת עוברים לנעלי צעד ראשון. עד שמגיע היום המיוחל בו לוקחים את הילד לקנות “נעליים של גדולים”.

אבל בניגוד למה שהרבה מאיתנו חושבות לא צריך לחכות עם קניית נעליים ורופאים ממליצים על נעילת נעלי טרום הליכה כבר מגיל 3 חודשים.

נעלי טרום הליכה של עליזה’לה הן החלופה הטובה ביותר לגרביים

למה להסתבך עם גרביים מיותרות? למה להתעקש עם ילדים שמושכים את הגרביים מהרגליים ומאבדים אותן בקניון? אפשר גם אחרת עם נעלי טרום הליכה של עליזה’לה.

נעלי טרום הליכה של עליזה’לה הן נעליים הנתפרות בעבודת יד בעיצוב מוקפד וטרנדי תוך שימוש בבדי כותנה טבעיים ונושמים וכן, הן גם VEGAN פרינדלי.

לכל נעל ונעל נתפרת סוליה רכה וגמישה המתאימה בצורה אופטימלית למבנה כף הרגל המתפתח. כך שתוך כדי בעיטה, דחיפה, תנועה או הליכה לשרירים ולעצבים לכף הרגל יש מרחב תנועה מספיק גדול לזוז, להתמתח ולגדול.

אולי תופתעו לגלות אבל בעליזה’לה נעלי טרום הליכה אין ימין או שמאל. לפחות לא בהתחלה. ככל שהבייבי ינעל את הנעליים יותר, כך הסוליה הרכה והגמישה תתאים את עצמה למבנה כף הרגל ובאופן טבעי צורת הנעל תשתנה ולאורך זמן כבר תוכלו לדעת איזו נעל היא נעל ימין ואיזו נעל שמאל.


בחנות שלנו תוכלו למצוא 2 סוגים של נעלי טרום הליכה:

נעלי טרום הליכה במידה 3 חודשים עד 6 חודשים

למרות שהן מיועדות לבייביז מגיל 3 חודשים ואילך, ניתן לנעול אותן גם לניובורן. הנעל תפורה מבדים רכים, נושמים המתלבשים על הכף הרגל כמו כפפה. בזכות הגומי שנתפר בצורה ייחודית ומאפשר הגדלה והקטנה על פי מידת כף הרגל, הנעליים לא נופלות כך שהסיכוי לאבד אחת מהן קטן משמעותית.

נעלי טרום הליכה במידה 6 חודשים עד 24 חודשים

לנעלי טרום הליכה המיועדות לתינוקות בגילאי 6 חודשים עד 24 חודשים נתפרת סוליית טאפטק. סוליה זו נועדה למניעת החלקה והיא מתאימה לזחילה והליכה בתוך הבית ומחוצה לו.

כל נעלי ההליכה שלנו מותאמות גם להליכה במים (לא בגשם זלעפות כמובן, אבל בטפטוף קליל בהחלט אפשר לצאת איתן החוצה) וגם לכביסה במכונה (כביסה עדינה ב – 30 מעלות).


שאלות ותשובות

איך מודדים נעלי טרום הליכה?

בעליזה’לה אפשר לקנות נעלי טרום הליכה על פי גילו של התינוק, החל מגיל 3 חודשים ועד גיל 24 חודשים. אבל בינינו כל אמא יודעת שלא תמיד הגיל תואם את קצב ההתפתחות של התינוק והכי טוב זה למדוד את כף הרגל ורק אז לבחור את מידת הנעליים.

איך עושים את זה בפועל?

כדי למדוד את אורך כף הרגל צריך דף נייר, עיפרון, סרגל וכף רגל של תינוק מתוקי ( לא משנה אם מודדים את רגל ימין או את רגל שמאל ).
מעמידים את התינוק על הנייר ( יתכן ותצטרכו עזרה של קרוב משפחה ) ומסמנים 2 נקודות – הראשונה, בקצה הבוהן הגדולה והשניה בקצה העקב בחלק התחתון. מכל נקודה מותחים קו לצדדים, כך שמתקבלים 2 קווים מקבילים. את המרחק בין הקווים מודדים בעזרת הסרגל, המרחק המתקבל הוא גודל הנעל שתרצו להזמין.
כדי לקל עליכן, צילמנו סרטון חביב שיעזור לכן במדידת נעלי טרום הליכה.

הזמנתי נעל והיא לא טובה, יש החלפות?

בוודאי! כאמא לילדים אני מבינה את התסכול הכרוך בהזמנת מוצר כזה או אחר רק כדי לגלות שהוא לא מתאים. לכן בניתי תהליך אוטומטי ופשוט להחלפה. כל מה שצריך לעשות הוא למלא את הפרטים, לשלם על משלוח חדש ולהחזיר לנו את המוצר שנמצא אצלכן.
אם תרצו להחזיר מוצר אני מבטיחה לא לחקור למה, כמה ואיך, אך חשוב שתדעו שההחזרה חייבת להיות בהתאם למדיניות ההחזרות של עליזה’לה.

יש לכן שאלות נוספות על נעלי טרום הליכה לבייבי שלכן? מוזמנות לדבר איתי

שלכן, עליזה’לה

Open chat
צריכה להתייעץ? אני כאן בשבילך
היי,
האם אני יכולה לעזור?