מחפשים נעליים עם סוליה רכה לילדים? נעלי סוליה רכה נחשבות הכי בריאות לתינוקות ולילדים בשלבים הראשונים של הזחילה וההליכה.

התפתחות בריאה

בשנים הראשונות כפות הרגליים של הילד נמצאות בתהליך התפתחות פיזיולוגי משמעותי מאוד ולכן נעליים עם סוליה רכה לתינוקות היא חשובה בשלבים אלו.

הידעתם כי בכף הרגל האנושית מצויות 26 עצמות, כרבע מכלל עצמות הגוף?! ואפשר להבין את זה אם נחשוב לרגע מה המשמעות של הליכה, ואיזה מטורף זה שכף רגל כל כך קטנה אחראית על ייצוב של גוף גדול ועומד – בסיטואציות ״הקלות״ של הגוף – אם בעמידה, בהליכה, ובמורכבות יותר כגון בריצה, או בריקוד. מה שאומר שמערך העצמות בכף הרגל הוא מרכזי מאוד וחשוב.

עם הלידה כף הרגל עשויה בעיקר סחוס, שהוא מעין חומר רך הקודם להופעת העצמות הקשיחות יותר. ובגיל שישה חודשים העצמות מתחילות להיווצר, ולהתחזק לקראת אתגרי ההליכה. רק בגיל שנתיים מבנה העצמות מתקבע ומתחיל לקבל את צורתו הסופית, אך עדיין עם רווחים גדולים בין העצמות, בניגוד לכף רגל בוגרת שעצמותיה צפופות יותר.

בגילאים האלה השרירים והעצמות מוצאים את מקומם הנכון, והם צריכים מקום חופשי רך ומקבל, שלא ייצר התנגדות או קושי עבור ההתפתחות והגדילה הטבעית. מה שאומר שבחירת נעל עם סוליה קשיחה בשלב הזה עלולה למנוע התפתחות אופטימלית ולעשות נזק בטווח הארוך. יש צורך לרכוש נעליים עם סוליה רכה לתינוקות.

הליכה נכונה

המלצת הפודיאסטרים (רופאי כף הרגל למי שלא יודע;) היא לתת לילדים בשלבי צעד ראשון והליכה מוקדמת ללכת כמה שיותר עם נעליים רכות. בתקופה קריטית זו, בפעם הראשונה כף הרגל מתרגלת את היכולת להתייצב ואת השרירים האחראים על כך.

בתהליך גילוי מופלא זה, על התינוק לקבל את מלוא מרחב התמרון להתנסות תנוחות וזוויות מגוונות על מנת למצוא את היציבה הטבעית שלו המיוחדת לו. כל הגבלה של מרחב התמרון בשלב זה יכולה להפריע לתהליך קריטי זה.

נעלי צעד ראשון עם סוליה רכה הקרויים גם נעלי טרום הליכה, מדמות רגל יחפה ואינן מגבילות את התנועה הטבעית של הרגל. המגע החי של הרגל עם הקרקע מאפשר לילד לחוש את מלוא טווח הרגישות העצבית בתחתית כף הרגל. התחושה העשירה המתקבלת מן הקרקע מאפשרת לו להגיב בצורה המיטבית בהפעלת השרירים המדויקים לפעולות ייצוב ושמירה על שווי משקל, עד למציאת פוזיציית הרגל הנכונה עבורו להליכה.

הגנה ושמירה

החיים לא תמיד מאפשרים ללכת יחפים. בקיץ עלינו להישמר מפני משטחים לוהטים בגני שעשועים, מדרכות חמות, שבילים עם קוצים. ובחורף לשמור על הרגל מפני מזג אויר חורפי וקר, ומן שבילים בוציים. נעליים עם סוליה רכה לתינוקות נותנות מענה לבעיות האלה.

נעל רכה עם סוליה דקה מחומר עמיד מספקת שמירה והגנה, מבלי להתפשר על רכות וגמישות. והגומייה מסביב לקרסול דואגת שהנעל לא תיפול, ותמיד תספק שמירה היקפית על כף הרגל.

בצורה זו כף הרגל מקבלת מצד אחד חום, בטחון והגנה אשר מותירים את הרגל לא חשופה, ומצד שני את מלוא החופש להתנסות ולגלות את המרחב. יחד עם הסוליה מונעת ההחלקה, התורמת להקניית תחושת יציבות מקסימלית לתינוק.

נעליים עם סוליה רכה לילדים: לסיכום

נעלי צעד ראשון (הנקראות לעתים גם טרום הליכה) עם סוליה רכה – נעליים עם סוליה רכה לתינוקות, הן הפתרון האופטימלי לפי הפודיאסטרים (ואני מקווה שאתם כבר זוכרים מי אלה..;): הן מקנות מקום להתפתחות העצמות בצורה תקינה, מקנות תחושה חיה של הקרקע עבור כף הרגל ומרחב תמרון לתגובה שרירית נכונה, זאת יחד עם הגנה ושמירה נאותה על כף הרגל.

Open chat
צריכה להתייעץ? אני כאן בשבילך
היי,
האם אני יכולה לעזור?